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Asthma: Pathogenesis
Author: Yan Yu Reviewers: Jason Baserman Jennifer Au Ciara Hanly Yonglin Mai (􏰁􏰃􏰄) Naushad Hirani* * MD at time of publication
  Genetic factors
(i.e. HLA gene mutations, defects in bronchial airway epithelium)
Environmental factors
(i.e. excess hygiene, fewer siblings, antibiotics within the first two years)
Asthma:
Defined as airway hyper-responsiveness causing variable and reversible airflow obstruction
    Atopy:
predisposition to allergic hyper-sensitivity in airways
First exposure to triggers*
sensitizes helper T cells
Stimulation of B-cells to produce IgE, which binds to mast cell surfaces
Activated Helper-T cells & IgE-sensitized mast cells now line the airways
Triggers of airway hyper- responsiveness include:
            Upper respiratory tract infections (URTIs)
Allergens (pollen, animal dander, dust, mold, etc)
Air pollution, cigarette smoke, other chemicals
Drugs (aspirin, NSAIDs, Beta- blockers)
Cold air
Exercise
                Early response (0-2 hrs)
Delayed response (3-4 hrs)
Allergens cross-link IgEs on mast cells
Activated mast cells & helper T cells release cytokines
Mast cells release histamines, leukotrienes, and other inflammatory mediators
Induce maturation of granular WBCs like eosinophils
Eosinophils migrate into:
Vascular permeabilityà edema of airway mucosa
Goblet cell hyperplasia à­ mucus secretion
Bronchial smooth muscle contraction
Airway obstruction
     Second exposure to triggers
Asthma Airways       Bronchiole constriction
Eyes       Conjunctivitis Nose       Rhinitis
            Note: Delayed response presents within 3-4 hrs, peaks within 6-8 hrs, and resolves within 24 hrs
   Legend:
 Pathophysiology
Mechanism
Sign/Symptom/Lab Finding
  Complications
 Published Dec 17, 2012, updated Aug 19, 2021 on www.thecalgaryguide.com

Asthma: Pathogenese

Asthma: Pathogenese
Autor: Yan Yu
Rezensenten: Jason Baserman Jennifer Au Ciara Hanly Yonglin Mai (麦泳琳) Naushad Hirani* Übersetzung: Sarah Schwarz Übersetzungsprüfung: Dr. Gesche Tallen * MD zum Zeitpunkt der Veröffentlichung
   Genetische Faktoren
(z.B. Mutationen im HLA- Gen, Defekte im bronchialen Endothel)
Umwelteinflüsse
(z.B. übermäßige Hygiene, wenige Geschwister, Antibiotikaeinnahme in den ersten 2 Lj.)
Asthma:
Eine chronisch-entzündliche Erkrankung welche durch hyperreagible Atemwege zu variablen, reversiblen Obstruktionen führt
Trigger für Hyperreagibilität der Atemwege:
   Atopie:
Neigung zu allergischen Überempfindlichkeitsreaktionen der Atemwege
Erstexposition gegenüber des Triggers
Sensibilisierung der T-Helferzellen
Stimulation der B-Zellen zur IgE Produktion, welche an Mastzellen binden und diese aktivieren
Aktivierte T-Helferzellen und Mastzellen säumen die Atemwege
Infektionen des oberen Respirationstrakts
Allergene (Pollen, Haus- staub, Tierhaar etc.)
Luftverschmutzung, Zigarettenrauch, Chemikalien
Medikamente (ASS, NSAR, Beta-Blocker)
kalte Luft
Bewegung
                 Mastzellen setzen Histamine, Leukotriene
und andere Entzündungsmediatoren frei
Induzieren Zellreifung eosinophiler Granulozyten
Eosinophile migrieren in:
Gefäßpermeabilität ↑, Schleimhautödem in Bronchien
Becherzellhyperplasie, Schleimsekretion ↑
Kontraktion der Bronchialmuskulatur
         Zweitkontak t mit dem Trigger
Frühe Reaktion (0-2 h)
Verspätet e Reaktion (3-4 h)
Allergene binden an IgEs auf Mastzellen
Aktivierte T- Helferzellen & Mastzellen setzen Zytokine frei
Obstruktion der Atemwege
Asthma
Bronchokonstriktion Konjunktivitis
          Beachte: Verspätete Reaktionen beginnen nach 3-4h, erreichen ihren Höhepunkt nach 6-8h und klingen nach 24h ab
Atemwege Augen
Nase
Rhinitis
      Legende:
 Pathophysiologie
 Mechanismen
Symptome/Klinische Befunde
 Komplikationen
 Veröffentlicht: 17. Dez. 2012, aktualisiert: 19. Aug. 2021 auf www.thecalgaryguide.com

哮喘-发病机制

哮喘-发病机制